NECMİ KOÇ Bizden biri

04.08.2010 15:56

"KARADENİZ FIRTINASI"(SARI FIRTINA)
NECMİ KOÇ:
KÖYLERDE BAŞLAYAN GÜREŞ

Necmi KOÇ, "piyasa güreşleri"nde, "Türkiye Şampiyonaları"nda ve özellikle de "Kırkpınar Güreşleri"nde bir çok dereceler almış olan Termeli güreşçimiz. Bu derecelerin çoğu henüz "ekarte" edilmiş de değil..
İşte bize anlattıkları:
Güreşe, rahmetli dedem ile babamın teşviki ile Akçagün(Hülle) de, köy düğünlerinde ve bayramlarda güreşerek başladım. Babamın beni Samsun'a getirmesi ile Said ŞEN ustamızı bulduk. 1981'de, bir yıl güreştim. Akabinde köyde güreş yaptımsa da, 1982'de yeniden Samsun'a geldim.

ESKİŞEHİR DSİ'DE GÜREŞ
Eskişehir DSİ güreş seçmelerinde birinci oldum. İşbaşı yaptığımın ikinci yılı, tekrar Akçagün'e(Köyüme) geldim. Bayramlarda başaltında güreştim. Sıddin ve Refaeddin YILDIZ ile başa güreşmek istedim. Ve başa kaldım. Dört arkadaş benim üzerimde kaldı amma genç ve dinamik oluşum sebebiyle hepsini yendim ve işte o zaman "Necmi KOÇ" oldum.
Akabinde Eskişehir DSİ'de güreşe devam ettim. Ve yedi yıl güreştim. Eskişehir DSİ'de iken; "Adapazarı Ayşeçik Güreşleri"nde "Birinci" oldum. Askerliğim boyunca da İzmir-Güzelyalı'da, Havagücü'nde, "şampiyon" oldum. Serbest, grekoromen ve judo müsabakalarına katıldım. 1985'de, İzmir'de, "Türkiye Şampiyonası"nda, serbest stilde, 82 kiloda, "Birinci" oldum. Terhis olduktan sonra, Eskişehir DSİ'de güreşe devam ettim ve 1986'da ayrıldım.
TAŞKÖPRÜ BELEDİYESİ'NDE GÜREŞ
Bana, "Karadeniz Fırtınası", "Sarı Fırtına" diye de lakaplar takarlardı. "Kastamonu-Taşköprü Sarımsak Festivali"nde, Taşköprü Belediye Başkanı Mehmet SERDAROĞLU ile tanıştım. Ve Taşköprü Belediyesi'nde güreşimi sürdürdüm. Maalesef Samsunlu bürokratlardan yeterli ve gerekli desteği bulamadım. Samsun'daki güreşlere bile beni davet etmediler.
1987'de, "Adapazarı-Akyazı Akbalık Güreşleri"nde, büyük ortada "birinci" oldum. Aynı yıl, "Kırkpınar Güreşleri"nde de, küçük ortada, 276 kişi arasında, "birinci" oldum. Yine, "Kastamonu Arnavudoğlu Güreşleri"nde, Ahmet TAŞÇI, Abdullah ERSOY ve Ziya ÜNLÜ de vardı. ERSOY'u ve ÜNLÜ'yü de yendim.
Denildi ki, "Samsun güreşlerinde Necmi KOÇ'un ismi var, kendi yok..." Biz de o zaman dedik ki, "Bu formun ile seni kimse yenemez.." Ve davetsiz katıldığım güreşlerde başa yazıldım. Hasan SOYKAN, Kenan ŞİMŞEK, bana meydan okudular. Samsun'da geleneksel güreşlerde başaltında, 36 kişi arasında, (Muzaffer ÖNDER zamanı) Hasan'ı yendim ve "birinci" oldum. Taşköprü Belediye Başkanı Mehmet SERDAROĞLU(O benim adeta manevi babamdır.) bize her türlü desteği verdi. Yine, 1988'de, "Kırkpınar'ın Provası" olan "Adapazarı Ayşeçik Güreşleri"ne katıldım ve yine başaltıda "birinci" oldum.
KIRKPINAR GÜREŞLERİ ve NECMİ KOÇ
"Kırkpınar Güreşleri"ne 1988'de katıldım. Büyük ortada güreştim. Sakatlanmıştım. Antalyalı güreşçi Murat DÖNMEZ ile güreştim ve "ikinci" oldum. 1989'da, başaltıda favoriydim. Bir maçta 8 kilo verdim. Antalya'da, "piyasa güreşleri"nde, bütün rakiplerimi yendim.Ahmet TAŞÇI, beni orada yendi. Abdullah ERSOY, o yıllar TAŞÇI'yı yeniyordu. 1990'da, Kırkpınar'da, başaltına çıktım. Zorlu maçlar oldu. "Birinci" oldum..1991'de, Kırkpınar'da, yine Taşköprü Belediyesi adına güreştim. Mehmet GÜÇLÜ'yü, uzatmada yendim. Kadir BİRLİ'yi yendim. Tur atladım. Ve Saffet KAYA ile ilk beşe girdik. Saffet ile puana kaldık. Finale kalabilirdim amma olmadı. Saffet KAYA kürsüye çıktı. 1992'de, Kırkpınar'da, yedinci oldum. Ahmet TAŞÇI, beni eledi. 1993'de, "Kırkpınar Güreşleri" öncesi, Taşköprü Belediyesi'nin yardımı ile iki ay kamp yaptık. Yakup TOPUZ gibi ustalarımız sayesinde çok güzel hazırlandık. Kırkpınar'da, ustalarımız Said ŞEN, Mehmet DONBAY, Abdullah ERSOY, Kenan ŞİMŞEK ve Bekir ŞAHİN, beni desteklediler. Yarı finalde Ahmet TAŞÇI ile karşılaştım. Beni mağlup etti ve "üçüncü" oldum.
Alttan yukarı derece yaparaktan geldim. Benim derecelerim şu an bile daha kırılamadı, "ekarte" edilemedi.."Karadeniz Fırtınası", "Sarı Fırtına" olarak geçti adım...
1994'te, Kırkpınar'da, "sekizinci" oldum. 1996'da ise 3. Turda, Ahmet TAŞÇI eledi. 1997'de, 2. Turda Cengiz eledi.
Yine "piyasa güreşleri"nde, Aybastı'da, Gölköy'de, yedi yıl "birinci" oldum. Ayvacık'ta, Ahmet TAŞÇI'yı da yendim, "birinci" oldum. "Buruk birincilik"ti tabii. Tur geçmek, benim için gayet normal. Makam mevkiye de değer vermiyorum. Bu güreşlerde, arkadaşlarım, ustalarım, beni desteklemediler.
1999'da, Ünye'deki güreşlerde, Şükrü KAZANLARI yendim, Kenan ŞİMŞEK ile 3. Turda karşılaştık. Ağır bir yenilgi aldı. Kemeri aldım, babama verdim.

CANİK BELEDİYESİ'NDE GÜREŞ
1999'da, Taşköprü Belediyesi'nden ayrılmak zorunda kaldım. Canik Belediye Başkanı Şefik YAZGI, "Doğduğun yerde kal", dedi. "Samsun-Canik Belediyesi adına güreş", dedi. Halen Canik Belediyesi adına güreşiyorum. "Güreş Takımı" kurduk. Bayram YETKİN gibi insanlar aracılığı ile "alt yapı" oluşturduk. YAZGI, elinden gelen desteği esirgemiyor. Burada ağbilikte yapıyorum. "Herşey memleketimiz, Samsun'umuz için" anlayışına sahip olan Şefik YAZGI'nın izni ile TEKEL adına da güreştim. Takımımız "ikinci" oldu.
VE TERME'DE GÜREŞ...
Terme'ye bir "Güreş Takımı" kurulsa elimizden gelen desteği sağlarız. Termemizin gençleri arasından daha çok Said ŞEN'ler, Kenan ŞİMŞEK'ler, Mehmet DOMBAY'lar, Necmi KOÇ'lar çıkar. Yeter ki uyanalım...
Türkiye çapında ve Karadeniz Bölgesi'nde bütün "başpehlivanlar" Termeli.. Allah(c.c.) bu güzelliği Termelilere nasip etmiş. Terme'nin belli kaynaklarından yararlanan ağbilerimiz, "Termeli Güreşçilerimiz"in farkında olabilseler, onlarda "güçlerine güç" katacaklar. Onların yaptıklarını biz yapamayız; onlar da bizim yaptıklarımızı yapamazlar...

BİYOGRAFİ: NECMİ KOÇ KİMDİR?
1965'de, Terme ilçemizin Akçagün(Hülle) köyünde doğdu. İlkokulu Akçagün'de tamamladı. Okumaya istekli olmayışı ve "ahir beşik" oluşu sebebiyle, babası ve rahmetli dedesi tarafından güreşe yönlendirildi. "Piyasa Güreşleri"nde ve "Kırkpınar Güreşleri"nde, birçok dereceler kazandı. "Karadeniz Fırtınası" ve "Sarı Fırtına" olarak anıldı. Halen Canik Belediyesi Güreş Takımı'nda hizmet etmekte. Evli ve iki oğlu var. Oğulları da güreş yapıyorlar..
 

google-site-verification=AaMYWmH7znbxv4maM203YVXZ4NLbsAHB9mmBsTe7moQ

>>>>>> Sitemizdeki bilgilerin büyük çoğunluğu alıntıdır. İlgili yazının yazarının veya kaynak sahibinin istemesi halinde ilgili yazı sitemizden kaldırılacaktır. Sitemizdeki görsel ve sesli dökümanlar video paylaşım sitelerinden alıntıdır bu sitelerde kaldırldığı an sistemimizde görünmeyecektir. >>>>AKCAGUN KOYU WEB SiTESi (kurucu: iSMET YILMAZ >>>